Engels in Bergen

www.engelsinbergen.nl
Engels in Bergen

Basisschool leerlingen
Privéles


Middelbare scholieren
bijles


Basisschool leerlingen
Cursussen Engels


Vertalen en corrigeren
E-N / N-E


Opleiding en ervaring

Basisschool leerlingen - Privéles


Kinderen kunnen al vroeg een begin maken met het leren van Engels. Zoals beschreven door Eveline Crone, in Het puberende brein, (Amsterdam, 2009) pp.74, 75, doorlopen de hersenen bepaalde fases en wordt elke fase gekenmerkt door, zogenaamde, gevoelige periodes. Tijdens zo'n periode zijn de hersenen klaar om specifieke informatie aan te kunnen. Voor taal valt die periode in de kindertijd. Uit onderzoek blijkt dat grammatica het liefst op jonge leeftijd geleerd moet worden zodat het kind op latere leeftijd dit goed kan toepassen. Door jong te beginnen vorm je als het ware een blauwdruk waarmee het kind, op latere leeftijd, bijvoorbeeld tijdens de middelbare school periode, zijn of haar Engelse zinnen kan vergelijken en kan horen of de zin juist is geformuleerd of niet. Vroeg beginnen is dus een waardevolle investering die zich niet direct, maar later dubbel en dwars uitbetaalt.

De lessen, waarin niet alleen oog is voor de taal maar ook voor de cultuur, kenmerken zich door de ontspannen sfeer, de heldere structuur en de persoonlijke aandacht. Voor dyslexie en andere vormen van moeilijk kunnen lezen bestaat er geen pasklare oplossing, voor deze kinderen worden de lessen op een wat uitgebreidere manier gegeven met meer aandacht voor de aanknopingspunten die elke taal te bieden heeft.

Lesgeld: €24,-- per uur. (Ingaande schooljaar 2013/2014).

Lesinhoud:

Cambridge English young learners Eigen materiaal Spelletjes en Prentenboeken Round Up 3
Groep 4 (8-jarigen) auditief v v
Groep 5 (9-jarigen) auditief v v
Groep 6 (10- jarigen) Starters v
Groep 7 (11- jarigen) Movers v
Groep 8 (12-jarigen) Flyers v v


Voor de 8- en 9- jarigen duren de lessen een half uur, voor de 10- en 11- jarigen 3 kwartier en voor de 12-jarigen een uur. Uiteraard kan er van deze tijden worden afgeweken.